PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY ÚVODNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKY KRAJ ZLINSKY KRAJ OLOMOUCKY KRAJ JIHOMORAVSKY KRAJ PARDUBICKY KRAJ KRALOVEHRADECKY KRAJ LIBERECKY KRAJ VYSOCINA PRAHA STREDOCESKY KRAJ USTECKY KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKY KRAJ KARLOVARSKY KRAJ FOLKLORNÍ SDRUZENÍ ČESKÉ REPUBLIKY CESKY ROZHLAS BESKYDY-VALASSKO SLEZSKA HARTA CZECH TOURISM
Úterý 05.11.2024
Vyhledávání
  Vyhledávací centrum
Rejstřík ČR
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Základní informace o ČR
Česká NEJ
Kraje ČR
Turistické regiony
Turistické oblasti
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Pohádkové regiony
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality
Databanka akcí
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
PRAHA SRDCE EVROPY
  Město PRAHA
Pražská informační centra
Kalendář akcí v Praze
Lázeňství
  Lázeňská zařízení
Zdravotní pojištění
Kongresová turistika
  Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Výstavnictví a propagace
Kongresy a konference
Veletrhy a výstavy
Turistika a volný čas
  Informační centra
Kultura a zábava
Památky UNESCO
Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
Aktivní dovolená
Pěší turistika
Agroturistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
Sport a relaxace
Klub českých turistů
Cestovní kanceláře
Folklor a tradice
  Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Příroda a její ochrana
  Biosférická rezervace UNESCO
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
Ubytování a stravování
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
Obchod a služby
  Služby motoristům
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba
Království perníku

Nový člen asociace

Městské informační centrum ve Vrchlabí se představuje
Městské informační centrum všude v zahraničí, a v současné době již v celé řadě větších měst v naší republice, je chápáno mimo jiné jako reprezentace města, ve kterém se nachází, městského úřadu, jednotlivých podnikatelských subjektů v oblasti cestovního ruchu a konec konců i samotných obyvatel města.
Je to místo, kde lze vhodnou formou profesionálně prezentovat minulost města, jeho současnost i plány do budoucnosti a vhodnou spoluprací s místními podnikatelskými subjekty zajistit stoupající návštěvnost města jak tuzemskými, tak i zahraničními návštěvníky. Tento v podstatě jediný, zato však velice náročný cíl zvýší nejen přímý ekonomický efekt, tj. růst příjmů z cestovního ruchu do městské pokladny, ale je tu ještě celá řada dalších vedlejších efektů, jako například oživení společenského života ve městě, zvýšení všeobecné prestiže města i zvýšení zaměstnanosti obyvatel. To vše se potom plně odráží v náladě a osobních postojích jednotlivců z řad obyvatel. Od roku 1990 se o cestovním ruchu více mluví, než se pro jeho rozvoj skutečně dělá. Je to jev všeobecně u nás platný. Nechci se zde v žádném případě zaobírat kritikou, ale chci zdůraznit neutěšený stav v tomto směru.
Naše městské informační centrum bylo otevřeno v dubnu tohoto roku. Kancelář se nachází přímo v centru města v budově radnice. Dle mého názoru je jedním z významných nástrojů správy města, které svojí činností může přímo a aktivně zasahovat do hospodářské sféry města, napomáhat při prosazování zájmů obce v této oblasti, napomáhat při udržování kontroly nad podnikatelskou činností v oblasti turistického ruchu, získávat řadu hodnověrných údajů a informací, tolik potřebných pro následné rozhodování v městské radě. Takže se v žádném případě nejedná o místo, kde se pouze rozdávají prospekty, prodávají mapy, pohlednice a suvenýry nebo kde lze dokonce zakoupit zájezdy do zahraniční, jako tomu je v současnosti v řadě jakýchsi pseudoinformačních centrech v celé republice.
Naši návštěvníci mohou u nás získat kromě běžných služeb, které informační centra poskytují informace o Vrchlabí, Krkonoších a Podkrkonoší, aktuální informace o počasí, v zimní sezoně sněhové zpravodajství. Návštěvníkům je k dispozici multimediální počítač s dotekovou obrazovkou, který umožňuje procházku po městě prostřednictvím virtuální reality. Novinkou se stal prodej přístrojů GPS pro satelitní navigaci v terénu a prodej map se souřadnicovou sítí GPS, které mohou hrát velmi významnou roli v zimním období při záchraně turistů v našich horách. V našem městě nejsme jediným a prvním informačním centrem. Již několik let zde funguje informační středisko KRNAPu, které, jak jsme přesvědčeni, pro nás v žádném případě není konkurencí, ale naopak výborným doplněním našeho informačního servisu. Jedná se totiž o to, že naše organizace byla zřízena za účelem poskytování informačního servisu o našem městě, a proto ne vždy jsme schopni plně zodpovědět otázky našich návštěvníků ohledně Krkonošského národního parku.
V současnosti spolupracujeme s Okresním úřadě v Trutnově na projektu vytvoření regionálního informačního centra pro oblast Krkonoš. Snažíme se získat další zájemce, kteří by se chtěli s námi na tomto projektu podílet. V budoucnu by role centrálního regionálního centra měla být další funkcí, kterou bychom měli plnit.
Závěrem ještě doplním adresu, na které nás můžete najít.
Městské informační centrum
Krkonošská 8, 543 01 Vrchlabí, Tel./fax: 0438/287 222, E-mail: postava@mic-vrchlabi.cz

Jan Postava, MIC Vrchlabí

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

Zveřejněno 15.08.1999
Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
VELETRHY
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA